Tarina:
Eräänä päivänä istuin kahvilassa ja tilasin
kupposen Lattea. Kahvilassa oli paljon ihmisiä. Suurin osa yli
nelikymppisiä naisia pulla suussaan. Katsoin ulos ikkunasta, sillä en
kestänyt katsoa niitä rusinoita kertoilemassa kylän uusimpia juoruja,
ne kertoivat minusta. Olin nimittäin pieraissut kuningas Muhametin
naamaan edellisellä viikolla. Muhamet ei ollut pitänyt siitä, sillä nyt
naamaani koristi kauhea tatuointi. Olin kuitenkin tyytyväinen, ettei
pierun mukana päässyt montaa pökälettä. Sillä kerran kun piereskelin
aamupieruni niin huudahdin: "OHO! ei voi olla totta, eihän minulla ees
ollut kakkahätä", se olisi ollut nolouden huippu. Päätin juoda Latteni
mahdollisimman nopeasti, jotta pääsisin pian takaisin kotiin. En voinut
uskoa silmiäni! Edessäni seisoi yhtäkkiä kuningas Muhamet. En kuullut
mitä kuningas sanoi minulle, tiesin vain olevani aivan kalpeana. Sitten
erotin kuninkaan suusta sanat: Tulet vielä tapaamaan minut, mutta siitä
säikähtäneenä pieraisin taas vahingossa oikein mojovan paukun! Sen jälkeen hävisin paikalta nopeasti. Juostessani kotia päin, alkoi sataa, suustani pääsi pari rumaa sanaa juuri, kun huomasin kuninkaan seuranneen minua.Matkalla huomasin auki jääneen pyörän ja napasin sen mukaani.Pieraisin vähän vauhtia pyörääni, jotta saisin hyvät alkuvauhdit, yritin karistaa mopoilevan kuninkaan kannoiltani.Mutta juuri silloin ajoin rikkinäisen pehmolelun päältä ja pyörän kumi puhkesi.Pyöräni rengasta tutkiessani, sai kuningas minut kiinni, ja alkoi puhua minulle.Yritin päästä tilanteesta pois, mutta en päässyt kuninkaan hikisitä sormista irti.Pieraisin niin, että kuningas pökertyi.Juoksin minkä jaloistani pääsin.Vihdoin olin niin lähellä ulko-oveani, että saatoin tuntea kahvan kädessäni.Ja sitten: SLAPS! liukastuin banaaninkuoriin jotka olin jättänyt postinkantajalle jekuksi oveni eteen.Tunsin nenässäni kuniinkaan lemun, ja menin paniikkiin.Yritin hädissäni avata ovea, mutta se ei onnistunut.Kun ovi alkoi avautua, kaaduin taas.Minulta pääsi itku.
Oma: Kuningas alkoi lohduttaa minua, ja kertoi kuinka hänkin usein piereskeli.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%"><tr><td> </td><td class="post-options" align="right" nowrap="nowrap" valign="top"> </td></tr><tr><td colspan="2" class="hr"> </td></tr><tr><td colspan="2"> </td></tr><tr><td style="vertical-align: top;"> </td><td style="vertical-align: top;"> </td></tr></table> |